2011. július 3., vasárnap

Marilyn Monroe Idézetek 2.


"Valamiféle megnyugvás lehet a befejezés. Valami olyasmi, hogy tudom is én milyen távon futsz, aztán elérsz a célvonalhoz, és felsóhajtasz - megcsináltam! De nem. Soha - megint újra kell kezdened az egészet."

"Feltehetően tévedés lehettem" - mondta egy barátjának, még Norma Jeane korában, természetesen az anyjára utalva.
"Számomra csak az a vörös hajú nő volt" - még mindig az anyjára gondolva.
"Jean Harlow volt a kedvenc színésznőm." - a gyerekkorára emlékezve.
"...tulajdonképpen nem is voltam oda annyira a szexért, szerintem ez volt a szerencsém." - mármint az árvaházban töltött években.
"Azt akarom, hogy úgy szeressen egy férfi, ahogyan én őt. "- 1962. Június, interjú.(Bő egy hónappal a halála előtt.)
"Hollywoodban egy lány erénye még a frizurájánál is lényegtelenebb. Aszerint ítélnek meg, hogy hogy mutatsz, s nem aszerint, hogy mi vagy. Hollywood olyan hely, ahol ezer dollárt is fizetnek egy csókodért, de csak ötven centet a lelkedért. Én tudom, mert eleget utasítottam vissza az előbbi ajánlatot, s tartottam  a markomat az ötven centért."
"Hát, azt hiszem, ez nem sokat számít - végtére is ez a kereslet és a kínálat kérdése." - Mikor Harry Lipton közölte vele 1947 Augusztusában, hogy nem hosszabbította meg vele szerződését a Fox stúdió.
"Yves korunk egyik legnagyobb színésze. Ráadásul férjemen és Marlon Brandón kívül ő a legvonzóbb férfi, akivel valaha találkoztam."- Yves Montand-ról, a "Szeressünk" bemutatója alkalmával.
"Az én problémám az, hogy hajtom magam. De hát igenis csodálatos akarok lenni. Tudom, akadhatnak, akik nevetnek ezen, de igaz... Megpróbálok művésszé lenni, őszintének lenni, és néha úgy érzem, már-már az őrület határán járok. Egyszerűen megkísérlem kihozni magamból énem legigazibb részét, és ez nagyon nehéz. Időnként arra gondolok, nincs más dolgom, mint hogy őszinte legyek. Néha azonban ez nem megy egykönnyen, mindig az a titkos érzésem, hogy valójában szélhámos vagy ilyesmi vagyok, valamiféle hamisítvány."
" Persze elég keveset tudtam a szexről. Maradjunk annál, hogy egyes dolgokat természetesebbnek véltem másoknál. Nem tudom, vajon jól csináltam-e. Így kis idő múltán a házasélet tulajdonképpen hidegen hagyott." - vallotta évekkel később első házasságáról.
" Csak meztelenül érzem fesztelenül magam."
" Nagyon örülök, hogy megéltem ezt a kort. Úgy érzem, kezdek felnőni. Csodálatos volt lánynak lenni, de még csodálatosabb nőnek lenni." - mondta egy angol tudósítónak 1961 június 1-jén, harmincötödik születésnapján adott interjújában.
"Naptárban már voltam, de időben még soha."
"...kellemes, hogy az emberek tudják ki vagy, meg minden, és érezni, hogy jelentettél nekik valamit."
"Mindig a mozi mellett hajtattam el, a színlapon a nevem. >Marilyn Monroe<. Milyen izgatott voltam! Azt kívántam, bárcsak a >Norma Jeane< állna ott, hogy láthatná az az összes gyerek a nevelőotthonokban és az iskolákban, akik sosem vettek észre." - mondta a Hölgyek a kórusban c. film bemutatójakor, 1948-ban.
"Nem a filmgyár csinált belőlem sztárt. Ha az vagyok, a nép csinálta azt belőlem."
Az emberek naphosszat engem bámultak, de azt hittem, a tamburmajori szalagomat csodálják...- mondta, miután botrányt kavart merész ruhájával az 1952-es Miss America rendezvény vezetése alkalmával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése